Klachtenregeling
Natuurlijk hoop ik van harte dat je tevreden bent over de zorg die geboden is. Mocht je toch een klacht hebben dan zullen we deze samen bespreken met als doel deze naar tevredenheid op te lossen.
Mocht de klacht onvoldoende zijn opgelost dan kun je je klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van praktijk Willems. De klachtenfunctionaris zal je advies geven met betrekking tot het indien van een klacht, kan je
eventueel bijstaan bij het formuleren van de klacht.
De mogelijkheden tot een oplossing te komen zullen onderzocht worden met als doel klachten zoveel mogelijk in een vroeg stadium op te lossen. Je kunt contact opnemen met de externe klachtenfunctionaris via info@klachtenportaalzorg.nl of vul op www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier in.

Geschilleninstantie
Lost een gesprek met de externe klachtenfunctionaris het probleem niet op? Dan kún je ervoor kiezen een rechtszaak
aan te spannen, maar je kunt er ook voor kiezen om het geschil voor te leggen aan geschilleninstantie Klachtenportaal Zorg.
Geschilleninstantie Klachtenportaal Zorg voorziet in een onafhankelijke geschillencommissie die geschillen behandelt van
cliënten (en hun naasten) over de zorg van zelfstandige zorgaanbieders en zorgaanbieders in kleinschalige zorginstellingen
die zijn aangesloten bij geschilleninstantie Klachtenportaal Zorg.
AKJ vertrouwenspersoon
Een andere mogelijkheid is om een vertrouwenspersoon in te schakelen via www.jeugdstem.nl.
De vertrouwenspersoon is de brug tussen de mensen en de praktijk(en)/instelling(en). Als er dingen niet goed
lopen in de hulpverlening, is de vertrouwenspersoon er om de zaak weer in beweging te krijgen. Altijd samen
met het kind, de jongere of de ouder/verzorger. Samen met hen zoeken zij uit wat er aan de hand is. Als er dingen
moeten veranderen, ondersteunt de vertrouwenspersoon bij de stappen die daarvoor nodig zijn. Van hulp bij
klachtbrieven of e-mails schrijven, tot ondersteuning bij klachtgesprekken. Ook legt de vertrouwenspersoon uit
wat de rechten en plichten zijn.
Een vertrouwenspersoon zal wat jij vertelt nooit openbaar maken. Behalve wanneer er iets verteld wordt dat
gevaarlijk is voor jou of de mensen om je heen. Dat bespreekt de vertrouwenspersoon altijd eerst met jou.
Er gebeurt niets buiten jou om. De vertrouwenspersoon houdt zich aan de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld en aan het protocol kindermishandeling.
De vertrouwenspersoon is onafhankelijk, dus hij of zij werkt niet voor de praktijk. Wie met jeugdhulp te maken
heeft, mag de vertrouwenspersoon altijd bellen voor een afspraak.